15 rad, jak dělat efektivní kampaně na Facebooku
Facebook není jen největší sociální síť světa, ale patří také mezi nejužitečnější marketingové nástroje. Připravili jsme vám 15 tipů, jak na něm můžete spustit účinnou reklamní kampaň pro vaši značku.
10 minut čteníPokud každý den kontrolujete, co nového se objevilo na sociální síti Facebook, nejste zdaleka sami. Každý den je na této sociální síti aktivních 1,968 miliardy uživatelů a alespoň jednou za měsíc na ni zavítá dokonce 2,934 miliardy lidí.*
Právě kvůli obrovskému počtu uživatelů je Facebook pro marketéry po celém světě stále volbou číslo jedna. Obecně se považuje za jednu z nejlepších online platforem pro inzerci pro segment B2B i B2C. V tomto článku vás provedeme základním návodem, jak spustit reklamu na Facebooku a připojíme 15 tipů, jak ji dále přizpůsobit, aby vám přinesla co největší užitek.
Výraz B2B pochází z anglické zkratky Business to Business (firma firmě), jedná se tedy o marketingové aktivity, při kterých jedna firma oslovuje druhou firmu. Zkratka B2C (Business to Consumer) označuje marketing, který je zaměřený na nefiremní zákazníky – tedy koncové spotřebitele neboli běžné lidi.
Reklamní kampaně na Facebooku
Reklama na Facebooku znamená, že zaplatíte za to, aby se váš konkrétní příspěvek zobrazoval určitému typu uživatelů. Může to udělat naprosto kdokoliv, jedná se o dostupnou a docela levnou formu reklamy.
Jestliže chcete, aby vaše značka prostřednictvím Facebooku rostla, budete potřebovat nejen „obyčejné“ neplacené příspěvky, ale i placené reklamy. Proč? Stálý obsah vám pomáhá budovat stabilní základnu fanoušků a přináší dlouhodobé výsledky. Reklamy pak tento vývoj podporují a urychlují. Přinášejí velký nárůst dosahu (ke kolika uživatelům se vaše příspěvky dostanou) a pomáhají tak rychleji rozšířit povědomí o vaší značce.
Jak nastavit reklamu na Facebooku
Základní postup nastavení reklamy je následující:
-
Přihlaste se do Správce reklam (Facebook Ads Manager) a vyplňte zde všechny potřebné údaje. Patří mezi ně například účel, za jakým inzerujete, název vaší firmy, web, adresa a platební metoda.
-
V hlavní tabulce ve Správci reklam klikněte na Vytvořit kampaň.
-
Upřesněte nastavení. Zde vyberete:
-
Účel kampaně. Pokud vytváříte reklamu poprvé, ideální účel kampaně pro vás bude „Povědomí o značce“.
-
Rozpočet. Vyplatí se vám nastavit si určitý denní limit – díky tomu jej nepřekročíte.
-
Okruh uživatelů, na který chcete reklamu cílit. Vyberte si publikum z předpřipravené nabídky.
-
Umístění a formát reklamy. Zvolte, kde přesně se má reklama uživatelům zobrazovat a jakou formu má mít, možností je velké množství. Podrobnou nabídku najdete v Nápovědě.
-
-
Pro konkrétní reklamu nahrajte obrázky nebo videa a napište k nim poutavý popisek.
-
Nastavte si, v jakém termínu se má reklama zobrazovat.
-
Reklamu zveřejněte.
Jak docílit toho, aby byla reklama úspěšná?
Z předchozího výčtu jste pravděpodobně získali pocit, že vytvořit reklamu na Facebooku není vůbec nic složitého. V tom máte na jednu stranu pravdu. Na druhou stranu ale obvykle nějakou dobu trvá, než se naučíte vychytat vhodné nastavení právě pro vaši značku. Co funguje jiné firmě, nemusí té vaší přinášet vůbec žádné výsledky. Je ale pár věcí, které jsou často úspěšné a stojí tak za to je vyzkoušet. Připravili jsme z nich pro vás 15 tipů, podle nichž můžete vaše reklamy zkusit dále přizpůsobit a zlepšit tak šanci na jejich co největší dosah.
-
Vytvořte pohyblivou reklamu. Natočte reklamní video, nebo si vytvořte krátké video složené z fotek. Algoritmy Facebooku (mimochodem, i Instagramu) v poslední době upřednostňují video obsah před fotografiemi (a pouze textový obsah už vůbec nemá smysl inzerovat). Mateřská společnost Meta se snaží napodobit trendy udávané konkurenčním TikTokem, který je na rychlém vzestupu.
-
Používejte vertikální nebo čtvercový formát videa. Většina uživatelů drží telefon ve vertikální poloze. Pokud tomu přizpůsobíte formát, vaše video pokryje větší část displeje a bude efektivnější.
-
V reklamě používejte velmi kvalitní fotografie a videa. Špatná kvalita vizuálu vyvolává neprofesionální dojem a odrazuje od kliknutí na reklamu.
-
Pokud chcete uživatelům ukázat hodně zajímavých (a spolu souvisejících) obrázků, vyzkoušejte rotující formát reklamy. Zobrazíte jim tak hned několik fotek v jednom příspěvku. A to za stejnou cenu, jako by tam byla jen jedna.
-
Používejte málo textu v obrázcích. Pokud vkládáte text přímo do obrázku, použijte jen velmi malý rozsah a využijte menší písmo. Podle oficiálních informací od Mety si nejlépe vedou příspěvky s obrázky, které obsahují méně než 20 % textu, a to včetně loga.
-
Dejte si velmi záležet na popisku. Napište ho krátce, jasně a stručně. Dobrý popisek funguje jako „průvodce“. Jasně sdělí lidem, v čem je vaše nabídka zajímavá a také co po nich chcete.
-
Vizuální obsah a textový popisek musíte sladit. Pokud bude obrázek „o koze“ a text „o voze“, uživatel nebude chápat, o čem reklama je a neklikne na ni.
-
Používejte výzvy k akci (anglicky call to action, CTA). Reklamu publikujete vždy za nějakým účelem, který z něj musí být patrný. Chcete více fanoušků? Nasměřujte je na svou stránku a sledování. Chcete prodat více výrobků? Napište jim, aby navštívili váš e-shop. Vždy ale vyberte jen jednu konkrétní výzvu k akci.
-
V reklamě se obracejte na vašeho ideálního zákazníka a tvořte různé reklamy pro jednotlivé typy zákazníků. Představujte si, kdo konkrétně bude váš příspěvek číst a tvořte text přímo pro něj. Zohledněte při tom jeho potřeby. Vytváření různých reklam pro jednotlivé typy zákazníků je možné díky možnosti cílení reklamy na konkrétní skupinu uživatelů.
-
Volte cílení na konkrétní publikum, ale vyhýbejte se příliš úzkým skupinám. Pokud inzerujete například hračky pro malé děti, pravděpodobně vás napadne cílit především na jejich rodiče, třeba pomocí kritéria určitého věku. Tím ale z reklam vyloučíte starší uživatele, kteří mají vnoučata a také by vaši hračku pravděpodobně koupili – jim se příspěvek nezobrazí.
-
Přidělte reklamě vhodný rozpočet. Reklamě uškodí příliš nízký, ale také moc vysoký rozpočet. Kvůli příliš nízké částce vaši reklamu uvidí málo uživatelů, s příliš vysokou naopak své publikum přehltíte, zvlášť jestli cílíte na úzký okruh uživatelů – reklama se jim bude zobrazovat opakovaně a začne je otravovat. Frekvenci zobrazování reklamy si můžete hlídat v přehledu Správce reklam.
-
Nastavujte rozpočet nerovnoměrně. Většina firem zažívá během roku určitá období, kdy má zvýšený odbyt (například okolo Vánoc nebo před letními prázdninami) a ve zbytku roku nejsou prodeje tak vysoké. Tomu by měly ideálně přizpůsobit i své kampaně. Vyplatí se na reklamě šetřit v horších obdobích a raději investovat více peněz během sezóny.
-
Zkuste inzerovat slevy. Krátkodobé snížení cen, například na tři dny, vám může přinést překvapivě dobré výsledky.
-
Neupravujte kampaň příliš brzo po spuštění. Když spustíte reklamu na Facebooku, síť ji nejprve testuje, zkouší ji nabízet uživatelům a vyhodnocuje, koho bude zajímat. Může se „rozjet“ až s určitým časovým odstupem.
-
Nevzdávejte se. Nastavování reklam je dovednost jako jakákoliv jiná. Pokud nebudete mít na první pokus dobré výsledky, nebojte se to zkoušet dál. Kampaně můžete přizpůsobovat tak dlouho, dokud nezačnou fungovat, a přitom vás to bude stát vcelku zanedbatelné částky.
Aby byla reklamní kampaň na Facebooku skutečně úspěšná, musíte ji přizpůsobit velkému množství různých faktorů. Počáteční námaha ale stojí za to. Reklamy na sociálních sítích nabízejí skvělou příležitost, jak váš produkt nebo službu ukázat v zajímavém světle obrovské mase lidí. A to nejen na domácím trhu, ale klidně i po celém světě.
TIP: Seznamte se s dalšími způsoby, jakými můžete zvýšit povědomí o své firmě.
* Zdroj: Meta Platforms Inc., data z července 2022.
Mohlo by vás zajímat: