Jak spustit na reklamu na LinkedIn
Chcete oslovit co nejvíce potenciálních zákazníků prostřednictvím sociální sítě LinkedIn? Nejjednodušším řešením je placená reklama. Přečtěte si návod, jak nastavit vaši první kampaň.
10 minut čteníSociální síť LinkedIn je v současnosti nejpopulárnější profesní sociální síť na světě. Nabízí především užitečný nástroj pro hledání zaměstnání a zaměstnanců. V minulosti proto připomínal spíš jednoduchou databázi životopisů, kde byli aktivní především personalisté. V posledních letech se ale vyvinul v plnohodnotnou sociální síť s bohatými možnostmi využití.
Základna uživatelů LinkedIn stále roste. Celkový počet účtů se v červenci 2022 vyšplhal na 849,6 milionů, v Česku mají profil na LinkedIn dva miliony lidí. Je tedy jasné, že se o tuto síť stále více zajímají i marketéři, kteří na LinkedIn nasazují reklamy. Nezůstávejte pozadu a přečtěte si, komu se vyplatí na LinkedIn inzerovat a jak reklamu spustit.
Proč inzerovat na LinkedIn?
Na vrcholu žebříčku nejpoužívanějších sociálních sítí se v Česku dlouhodobě drží YouTube, Facebook a Instagram. Pokud jste se rozhodli spustit online reklamu, pravděpodobně vás nejdříve napadla některá z těchto sociálních sítí. Každá z nich má ale trochu jiné publikum a pro některé firmy nebo podnikatele může být nejvýhodnější inzerce na LinkedIn, i když má o něco menší počet uživatelů.
Zdroj: Datareportal.com
Reklama na LinkedIn se vyplatí hlavně podnikatelům působícím na B2B trhu – tedy pokud jsou jejich zákazníci jiné firmy, ne běžní lidé (spotřebitelé). LinkedIn je také výbornou volbou, když potřebujete velmi přesně cílit reklamu, například na konkrétní odvětví podnikání, uživatele s určitým stupněm vzdělání nebo na vybrané pracovní pozice. Takové možnosti cílení jsou možné díky pravdivým a velmi přesným informacím, které o sobě sami uživatelé uvádějí. Na rozdíl třeba od Facebooku totiž při vyplňování profilů myslí na to, že se na ně podívají možní zaměstnavatelé, kolegové nebo byznysoví partneři.
Než začnete s reklamou
Před samotným spuštěním reklamy na LinkedIn budete potřebovat dvě věci. První je firemní stránka, což je v podstatě profil vaší firmy. Oficiální návod, jak na LinkedIn založit stránku vaší firmy, najdete pod tímto odkazem. Druhým nezbytným úkonem je vytvoření vašeho účtu v nástroji Správce reklam, jehož prostřednictvím reklamu budete nastavovat. Při vytváření účtu dobře zvažte volbu vhodné měny, na výběr máte z amerických dolarů nebo eur.
Postup nastavení reklamy
Jakmile si vytvoříte potřebné účty a zvolíte platební metodu, můžete otevřít Správce reklam a pustit se do nastavování vaší první reklamy na LinkedIn. Postupujte následovně:
-
Vytvořte kampaň a pojmenujte ji. V sekci Kampaně klikněte na tlačítko Vytvořit a novou kampaň pojmenujte tak, abyste se později ve vašich reklamách dobře vyznali.
-
Nastavte konečné cíle propagace. LinkedIn nabízí aktuálně 7 cílů, kterých můžete pomocí reklamy dosáhnout. Jejich volba je čistě na vás:
-
Povědomí o značce (základní cíl, uživatelé se seznámí s vaší firmou a nabídkou).
-
Návštěvnost firemního webu.
-
Aktivita uživatelů (zvýšení aktivity u vašich příspěvků na LinkedIn, včetně reakcí na váš obsah, komentářů, sdílení nebo sledování stránky).
-
Zhlédnutí videa.
-
Získání kontaktů na další uživatele pomocí vyplňování formuláře.
-
Webová konverze (zakoupení vaší služby nebo produktu, registrace nebo stažení obsahu na vašem webu).
-
Nabídka pracovní pozice (získání uchazečů o pracovní pozici ve vaší firmě).
-
-
Nastavte cílovou skupinu. V dalším kroku se rozhodujete, komu se vaše reklama bude zobrazovat. Můžete si zvolit některou z mnoha přednastavených skupin, nebo si vytvořit vlastní publikum.
Při vytváření vlastní cílové skupiny máte možnost detailně upřesnit vlastnosti, které by vaše publikum mělo mít. Můžete se rozhodovat nejen podle základních rysů jako je lokalita, pohlaví, věk, zájmy a vzdělání, ale také podle pracovních zkušeností, společností, kde uživatelé pracovali, nebo třeba oboru podnikání.
Pokud tedy budete chtít, aby se reklama zobrazila třeba jen ředitelům stavebních firem ze Středočeského kraje, není problém cílení reklamy takto přizpůsobit. Jedinou podmínkou je, že každá cílová skupina musí mít nejméně 300 členů. Návod, jak nejlépe kombinovat jednotlivá kritéria cílení, si můžete stáhnout na (v angličtině).
-
Zvolte formát. LinkedIn nabízí tyto formáty reklamy:
-
Obrázek.
-
Carousel z obrázků (několik obrázků v jednom sponzorovaném příspěvku).
-
Video.
-
Text.
-
Spotlight (zvýrazněné reklamy, které jsou přizpůsobené každému členovi sítě LinkedIn na základě dat z jeho profilu).
-
Zpráva (reklama se zobrazí vedle soukromých zpráv).
-
Konverzace (reklama přijde jako text do zprávy, společně s tlačítkem s odkazem na web nebo formulář, vypadá jako běžná zpráva od jiného uživatele).
-
-
Nastavte načasování a rozpočet reklamy. Vyberte si, v jakém období se má vaše reklama uživatelům zobrazovat a kolik za ni chcete utratit. Počítejte s tím, že reklama na LinkedIn je oproti ostatním sociálním sítím dražší. Cena se odvíjí od cíle propagace, formátu a velikosti cílové skupiny. LinkedIn vyžaduje, aby denní rozpočet pro kampaň dosáhl minimálně 10 eur a celkový rozpočet kampaně dosáhl nejméně 310 eur.
Studie výkonnosti reklam na LinkedInu ukázaly, že průměrně zaplatíte 7 dolarů (164 Kč) za proklik a okolo 4,5 dolarů (105 Kč) za tisíc zobrazení. Pro porovnání, na Facebooku je průměrná cena za proklik 0,72 dolaru (17 Kč) a okolo 14,40 dolaru (337 Kč) za tisíc zobrazení. Na Instagramu je to 0.95 dolaru (22 Kč) za proklik a 7.91 dolaru (185 Kč) za tisíc zobrazení.
-
Vyberte nebo vytvořte příspěvek, který chcete propagovat.
-
Spusťte reklamu.
U reklamy na LinkedIn si stejně jako u každé jiné inzerce musíte předem dobře rozmyslet, čeho s její pomocí chcete dosáhnout. Nastavování reklamy už pak není o ničem jiném, než že síti sdělíte, co je váš záměr. Ona se pak postará o to, aby se reklama zobrazila co největšímu publiku, u kterého to dává smysl. Následně vám také ve Správci reklam ukáže statistiky, ze kterých poznáte, jak se reklamě dařilo.
Reklamní systém od LinkedIn není tak složitý, jak se na první pohled může zdát. Většina kroků na sebe logicky a intuitivně navazuje. Můžete postupně vyzkoušet, co různá nastavení cílení dokážou v praxi a co vám přinese nejlepší výsledky. A pokud by vám tento základní návod nestačil, můžete se obrátit na odborníky, kteří vám pomohou s dalším nastavením LinkedIn reklamy.
Mohlo by vás zajímat: